TIMOCOM Nakliye Barometresi: 10 Milyon Sınırı Aşıldı
2020’nin üçüncü çeyreğinde belirgin iyileşme; nakliye konusunda arayı kapatma ihtiyacı hissediliyor
Avrupa’nın karayolu yük taşımacılığı bu yılın Temmuz ve Eylül ayları arasında belirgin bir artış kaydetti. TIMOCOM nakliye barometresi tarafından 2020’nin üçüncü çeyreğindeki saptanan yük teklifleri, Corona pandemisinin içinde bulunduğumuz yılda yol açtığı çok zayıf yılın ikinci çeyreği tekrar dengeledi. Ve rakamlar her ay 2019 yılının değerlerini her ay aşıyor.
Barometre tarafından belirlenen 44 Avrupa ülkesinden yapılan yük girişleri hesaplandığında, önceki çeyreğe göre yüzde 111 daha fazla yük teklifi geldiği görülüyor (2020’nin 2. çeyreğine göre 3. çeyreğinde). 2019 yılının aynı çeyreğiyle karşılaştırıldığında, yüzde 17 daha fazla yük olduğu anlaşılıyor (2019 3. çeyreğine göre 2020 3. çeyreğinde) Burada en güçlü dönem Eylüldü. Corona krizinin başlangıcından beri ilk kez bir ay içinde 10 milyon yük aşıldı. Hatta bu nedenle 2019 yılının en iyi değerinin - yine Eylül ayı - yüzde 26 üzerine çıkıldı. “Bunun nedenleri elbette yaz aylarındaki görece daha rahat olan enfeksiyon durumu ve çıkış yasaklarından sonra birçok Avrupa ülkesinde hissedilebilir bir açığı kapatma ihtiyacında yatıyor“, diyor TIMOCOM’un şirket sözcüsü Gunnar Gburek. Örneğin çok ağır etkilenen İtalya Haziran başında çok katı çıkış yasağını bitirmiş ve İspanya da Haziran sonunda olağanüstü hali kaldırmıştı. Neredeyse tüm Avrupa’da ülke çapında üretimler durulduktan sonra üretim büyük ölçüde tekrar başlatıldı.
Yurtiçi Taşımacılıkta Bir Milyon Yük
Nakliyelerde yüksek olduğu açık olan arayı kapatma ihtiyacı, iç taşımacılıkta da kendini gösteriyor. Almanya içinde lojistik sektörü arayı önemli oranda kapattı ve aynı şekilde istisnasız olarak önceki yılın değerlerinin üstüne çıktı: 2020’nin üçüncü çeyreğinde 2019’un aynı dönemine göre fazladan bir milyondan fazla yük girildi. 2020’nin ikinci çeyreğiyle karşılaştırıldığında, değer katlanarak arttı. Tek tek aylara bakıldığında, bu özelde şöyle bir sonuç veriyordu: Temmuz yüzde 3, Ağustos yüzde 17, Eylül yüzde 73. Fransa’nın lojistik sektörü de ulusal taşımacılıkta arayı kapattı. 2020’nin üçüncü çeyreğinin hacimleri burada aylık yüzde 12’den fazla arttı.
Sınır Ötesi Nakliyelerde Artış Eğilimi
Sınır ötesi yük taşımacılığında geneldeki yükseliş eğilimi belirginleşiyor. Buna göre örneğin Almanya'dan Fransa'ya yük teklifleri Coronaya rağmen hem önceki yılla karşılaştırıldığında, hem de 2020’nin 2. Çeyreğine göre güçlü bir artış gösterdi. Yüzde 72'ye varan oranda. Alnı durum Almanya’dan Belçika’ya giden yükler için de geçerli. Her üç ayda da artış en az yüzde 30 oldu. Özelde: Almanya’dan Fransa’ya: Temmuz yüzde 72, Ağustos yüzde 35, Eylül yüzde 34; Almanya’dan Belçika’ya: Temmuz yüzde 30, Ağustos yüzde 60, Eylül yüzde 65.
En Geridekiler Bile Arayı Kapatıyor
Geleneksel olarak daha zayıf ülkeler de aynı şekilde güçlendi. Avrupa çapındaki Corona kısıtlamalarından sonra yüklerde arayı kapatma ihtiyacının ne kadar büyük olduğunu, genel olarak 2019’a göre ekside olan ülkelere baktığımızda bile görebiliyoruz. Geçtiğimiz yılın 2020’yle karşılaştırdığımızda negatif olan değerlere rağmen bu ülkelerde de bu yılın üçüncü çeyreğinde belirgin bir iyileşme fark ediliyor. Yani örneğin Almanya’dan Macaristan’a: Temmuz yüzde -44, Ağustos yüzde -34, Eylül yüzde -16. Ya da Almanya’dan Çek Cumhuriyeti’ne: Temmuz yüzde -41, Ağustos yüzde -8, Eylül yüzde -3.
FreightTech şirketi TIMOCOM, nakliyat barometresiyle 2009’dan beri 44 Avrupa ülkesinde Smart Logistics System’e entegre edilen yük borsasındaki nakliyat arz ve talebini analiz ediyor. 135.000’den fazla kullanıcı, her gün 750.000'e yakın uluslararası boş araç ve yük teklifi oluşturuyor. Sistem, 45.000’den fazla TIMOCOM müşterisinin lojistik hedeflerine akıllı, güvenli ve kolay bir şekilde ulaşmasına yardım ediyor.
TIMOCOM hakkında ayrıntılı bilgiyi www.timocom.de adresinde bulabilirsiniz.