“TIMOCOM depo borsası bizim için büyük bir şans oldu”
Diyor bir fare tıklamayısla yeni bir depo bulan Bavyera’daki bir nakliyeci
“Bölgeden olmayan ve sektörle ilgisi olmayan çoğu kişi, bir limanımız olduğunu bilmiyor bile”, diyor Bavyera’nın en büyük ikinci şehri olan Nürnberg’deki Gematrans’ın ticari müdürü ve düzenleme yöneticisi Oliver Möhring. “Oysa limanımız tüm Güney Almanya’nın mal trafik ve lojistik merkezi işlevi görüyor. Yani daha iyi bir şirket merkezi seçemezdik”. 1984’te depo işinde ve Almanya içindeki nakliyelerle faaliyetine başlayan, İskandinavya’yla mal trafiği konusunda uzmanlaşmış bir nakliye şirketi olan Gematrans’ın merkezi, Rotterdamer Straße’deki bir ticaret bölgesinde bulunuyor.
İskandinavya’ya odaklanma kararı, daha önce İskandinavya alanında faaliyet gösteren ve Gematrans’ta bu departmanı kuran, nakliye şirketinin şimdiki genel müdürü olan Jochen Rößler’le geliyor. “Evet ve sonra bu işi yürütmeye başladık“, diyor Rößler. Kendilerine ait üç araç ve İskandinavya’daki altı taşeronla başlayan iş, bugün şirkete ait olan ve dışarıdan kullanılan 30 kamyon halini almış. “Güncel olarak 25 çalışanımız var” diye tamamlıyor Rößler.
Deposuz ama Çaresiz Değil
Gematrans kurulduğundan beri nakliye şirketi, bir iş ortağının deposunu da kullanabilmek gibi iyi bir konumda bulunuyordu. Ancak yapısal değişiklikler nedeniyle burada kendi depolama işlerini sürdürmeleri artık mümkün değildi. Kısa vadede bir çözüm gerekiyordu. “Yakında TIMOCOM’un 20 yıllık müşterisi olacağımız için ilk düşüncemiz şu oldu: Şuraya bir göz atalım”. Möhring başta Smart Logistics System’e ait bir depo borsası bulmayı beklememişti. “Bunu keşfetmemiz daha çok bir rastlantı oldu ve bizim için büyük bir şanstı”.
Çünkü Gematrans’ın, web tabanlı TIMOCOM depo borsası yoluyla Nürnberg çevresinde çok sayıda depolama alanını kullanmayı düşünebileceği ortala çıktı. Çok sayıda teklif vardı ve başvurular hızla yapıldı. Möhring: “Depo borsasındaki seçenekler çok iyi ve anlaşılır şekilde hazırlanmıştı. Birçok ilginç ilan ve ihtiyacımız olanı bulabilmemiz için aramayı daraltmak için çeşitli olanaklar vardı”. Ve bu bir rastlantı değildi. Çünkü bir depo borsasında uygun sağlayıcılar bulma şansı, seçenekler ne kadar fazla ve kapsamlı olursa o oranda yüksek olur. TIMOCOM’un depo borsası Avrupa’daki açık ara en büyük, farklı depo alanı ve türü ağına sahip. Sistemin kullanıcıları depo borsasına ve potansiyel olarak 44 Avrupa ülkesinden 7.000’den fazla sağlayıcıya otomatik olarak erişir.
Özel Taleplere Rağmen Hızlı Çözüm
“Geri bildirimler de çabuk geldi. Yalnızca az sayıda firmayla bağlantı kurmamız gerekti. Bir hafta içerisinde yeni depomuzu bulmuştuk, üstelik de özel taleplerimiz olmasına rağmen” diyor Möhring. Bu özel şartlar [Gematrans’ın] yeni yer bulmasını hiç de kolaylaştırmıyordu. Müşterilerinden birinin, depolanan paletlerden mal indirmesi için kendi çalışanlarından birini düzenli olarak depoya göndermesi gerekiyordu. Tam da bu konu başvurulan firmaların çoğunda bir sorun oluşturuyordu. Depolarında yabancı personel istemiyorlardı. Ancak Gematrans’ın yeni iş ortağı olan [Maierl’in] bununla ilgili bir zorluğu yoktu. “Bir müşterinin özel bir talebi varsa, her zaman önce neyin mümkün olduğunu bakıyoruz, doğrudan hayır demiyoruz” diye açıklıyor nakliye şirketi genel müdürü Mark-Oliver Maierl. Maierl nakliye şirketinin ticari temsilcisi Christian Stark ekliyor: “Şimdiye kadar çoğu müşteri isteiğini karşılayabildik”. Gematrans’ın istekleri de buna dahil. İşbirliği yalnızca bir yıldır devam ediyor ama olumlu deneyimler nedeniyle genişletiliyor. Gematrans nakliye şirketi bundan sonra tüm depo işlerini Maierl nakliye şirketinin depo ve lojistik alanları üzerinden yürütecek. “Ve bunun önümüzdeki 30 yıl boyunca devam etmesini umuyorum”, diyerek gülüyor Möhring.
Bir depo borsasının yararları ve işlevleri hakkında ayrıntılı bilgiyi servis bildiriminde.